więc tak.. te obroty po odpaleniu.. ssanie, w zależnosci od wersji silnika okreslony obroty się ustawiają, i w zależnosci od temp wzrastającej silnika obroty spadająć do tych 700 ew 900 zależy jak kto sobie ustawi :-)
po czym poznasz ?
na bloku silnika po lewej stronie pod aparatem zablonowym KAŻDY SILNIK, ma swoje oznaczenie, będziesz tam widział D13B2 , lub D15Z1 lub D15B2 lub nawet B18C4 ale za 5k to sam silnik zobaczysz :-)
vtec-e nie różni się prawie niczym, nie będe się zagnębiać w szczegóły i tak nei skuamasz :-) ogólnie pic na wode, i idzie tak samo na zwykle d15b2, a spalanie to zależy od Ciebie, a nie od silnika ... bo liczy się tak naprawdę jak jeździsz :-)
pogoda się robi, postaram się nagrać jak mi to idzie do 100 i dalej, i od 40 w góre .. :-) sam zobaczysz :-)
ile ma do setki nigdy nie sprawdzałem.. bo mnei to narazie nie interesuje. ide w innym kierunku także :-)
jakby coś służe pomocą :-) dalej :-)
tak poznasz, małe czerwone kołeczka to miejsce w któym jest oznaczenie silnika (d13b2, d15b2/b7 d16z6 d15z1 etc.) duże kołeczka to miejsce po czym rozróżnisz d13b2 od d15b2 :-) to duże czarne koło to filtr na gaźniku, a na d15b2 wtrysk z power rurą odprowadzaną do filtra :-)
pzdr :-)
Ostatnio edytowany przez Adebayor (2009-03-16 06:41:21)
Offline
bart napisał:
Przyjzyj sie wykresom mocy & momentu, a potem odpowiedz sobie, czy warto do tych 8tys wogole krecic
Mialem pewien czas swifta gti, skarbonka bez dna. Za ta kase nie masz co kupowac, bo beda to szroty przeokrotne. Najslabszy punkt kazdego swifta, to blacha. A tak poza tym, to zapierdala.
dobra wiem ze niewarto do konca kreci znaczy .... ale tak czasem jak sei wkur... to lubie depnac do odciecia;p a nubiry ojcu niechce zajechac;p a w maluchy ktorym mam to niema odciecia bo to w koncu maluch;p a wgoole swift to mi sie podoba i na kjs-a bylby dobry klasowo;p
Offline
Wbrew pozorom swiftem nie bedzie wcale latwo wygrac klase, a juz na pewno nie seryjnym. Zalezy od proby. Na ciasnych moze byc ciezko. Swift sprawdza sie na dluzszych i szybszych probach. Wbrew pozorom ma dlugie przelozenia skrzyni, ktore na kretych probach sie nie sprawdza.
Startowalem kilka ladnych lat w kjs roznymi autami, ale swift przerosl moj budzet, zanim nim wogole wystartowalem i pozbylem sie dziada. Starowalem pozniej cienkim, troche szybszym, niz seryjnym. Teraz mam seja, tez troche szybszego od serii
Offline
hmm.. ciekawe ... no wiec tak seryjne 1.3 z polo gt 1.3 .. podobno maja ta samą moc :-) no niestety polo musiało uklęknoć i przyzwyczaić się do tego ze Honda szybsza :-)
co prawda suzuki swift GTI, nie wiem ile mam mcoy, ale z tego co wiem to vtec daje z nim rade .. :-)
musicie mi powiedzieć ile GTI ma mocy i Nm ?
Offline
KuBeK napisał:
bart napisał:
101km i 113 Nm o ile dobrze pamietam. Zaczyna jechac od 4500 obr w gore.
nie za mało ty Nm przy 101 KM ?
to je benzina ni kagda diesel
E: skoro już jesteśmy przy silnikach o pojemności 1.3 hmm... to może mazda rx-7 :> 1.3 wankel 240 kucy a dostępne zaraz po 8-9 tyś
Ostatnio edytowany przez PTR (2009-03-16 16:56:29)
Offline
a teraz troche nie na temat do bart-a;p ja planuj sepcjalnie na kjs-y kupic jakiegos ciniasa z klatka bo takie sa anwet do 6k ale nie wiem czy nie zakatowane ale ciul;p ale swiftem bym sobie pocisnol troche i bylby na miasto dobry chyba przynajmniej mialby mijsca z tylu nie to co cienias z klatka;]
http://www.allegro.pl/item584039990_cin … e_kjs.html
http://www.allegro.pl/item575735333_raj … kazja.html
to drugie wydaje mi sie fajniejsze a kiedys jeszcxze byl 1.2 z silnikiem chyba od punta moc ok 86km to taki by tez byl;p
Offline
Doctor napisał:
a teraz troche nie na temat do bart-a;p ja planuj sepcjalnie na kjs-y kupic jakiegos ciniasa z klatka bo takie sa anwet do 6k ale nie wiem czy nie zakatowane ale ciul;p ale swiftem bym sobie pocisnol troche i bylby na miasto dobry chyba przynajmniej mialby mijsca z tylu nie to co cienias z klatka;]
http://www.allegro.pl/item584039990_cin … e_kjs.html
http://www.allegro.pl/item575735333_raj … kazja.html
to drugie wydaje mi sie fajniejsze a kiedys jeszcxze byl 1.2 z silnikiem chyba od punta moc ok 86km to taki by tez byl;p
a nie lepiej przerobić swojego malacza na kjs a kupić sobie lepsze autko tak po "cywilnemu" ??
E: czy to za duże koszta bo się nie orientuję
Ostatnio edytowany przez PTR (2009-03-16 16:58:15)
Offline
Cienias jest dobry, bo tanie sa czesci. Np. za czesci do sportu zaplacisz mniej, niz za seryjne do swifta
Niskim nakladem kosztow z 1.1 robisz 70-75km (ja mam u siebie) zakladajac gore silnika z punto/palio 1.2 (glowica, walek, kolektor ssacy, przepustnica, kolektor wydechowy - chociaz ten mozna zostawic seryjny na poczatek, komputer). Jak sprzedasz stare rzeczy i zrobisz sobie samemu w garazu, to bedzie to kosztowac niecaly tysiak, co za taki przyrost mocy to po prostu taniocha. Do tego krotka skrzynie np. z palio 1.2 -ja mam taka w seju (jakies 700zl), albo z punto I 6-cio biegowa (tu juz 1300-1500zl) i zapierdziela do setki w 9-10 sekund. Chociaz to i tak wolniej, niz swift
Jesli wsadzac caly silnik 1.2, to ten 16-to zaworowy z punta (86km) tez jedzie wysokimi obrotami i niebardzo znosi trudy walki. Lepiej slabszy (75km) 8-mio zaworowy - trwalszy, latwiej sie go dlubie i w miare niskim kosztem mozna zrobic 90-100 km, przy czym silnik nie straci na zywotnosci.
Co do cienkiego/seja to temat rzeka i polecam o przerobkach poczytac na centomania.pl Jesli chodzi o swifta to polecam forum zlosnik.pl
Niestety, ale prawie kazde auto uzywane w rajdach bedzie zmeczone zyciem. Pomysl sobie, ze za dobra klatke do cienkiego musisz dac 2,5 k, za zawieszenie 2k, za fotele i pasy 1,5k, a tu masz calego cienkiego i to taniej. Prezentow nikt nie robi za free
Edit: Nie twierdze, ze nie da sie kupic tanio cienkiego. Ja jakis czas startowalem cienkim kupionym za 3k Co prawda bez klatki i z duza iloscia szpachli, ale z kubelkami Pozniej zrobilem sobie w nim silnik, zawiecho i nawet dawal rade.
I do tego byl w gustownym, rozowym, kolorze
Ostatnio edytowany przez bart (2009-03-16 18:04:27)
Offline
ja tak mowiezeb ym sobie kupil z klatka bo tego malacza co mam to wlecialem nim do rowu ja kz groki zjezdzalem i do mostka przystawilem tak gdzies z 30km/h mialem;p na zblokownanych kolach bo panika i wogole ale byla prawie;p szklanka;] niewazne moja wina i go naciagnolem o slupek i jakos jezdzi i niebedzie na kajtki.... dlatego mysle kupic z klatka najlepiej cienkiego bo tani i fajny szczegolnie jak jest posadzony;] ...... ale troche z hondy civic zeszlismy;]
reasumujac;p narazie nie kupuje bo matura ale w czerwcu jak bedzie po to juz bym chcial vos kuic sensownego;]
aha ten cienias to Twoj z Toba w srodku?;p
do PTR;p od podstaw budiowac rajdowki sie nieoplaca dziekuje;]
E: a wlasnie yyy nawet jak ten za 3,5k (cienias) czy ilestam jest zakartowany to zwykly silnik do sportinga to na upartego by znalaz za 600 i wtedy go zrobic jeszce i bedzie;] moze zalozmy oddzielny temat?:;p;p
Ostatnio edytowany przez Doctor (2009-03-16 18:35:17)
Offline